Меню

По-добре да спрем този фарс на обучение

По-добре да спрем този фарс на обучение

Намираме се в положение, което е трудно за всички ни, което беше неочаквано и най-вече, което не знаем колко ще продължи. Всички бяхме принудени за кратко време да се приспособим, за да спазим наредбите и всъщото време да запазим работите си доколкото е възможно. Истината е, че не бяхме готови и това носи много напрежение, което според мен тепърва ще проличава. Аз не бях готова! Все още не съм. Децата също. В момента бушуват много емоции в мен от гледна точка на това, че моята професия е в сферата на услугите, услугите за деца, но си има специфики, поради които не мога да я упражнявам от вкъщи, което носи само и единствено загуби, с които не знам как ще се справя. Изцяло съм в частния сектор и всички приходи на моята дейност са свързани с това да работя пряко с децата. Най-лошото е, че не се притеснявам за собствената си заплата (все пак мъжът ми работи), а за финансовото обезпечение на хората, които работят при мен, разходите за наем, осигуровки и т.н.

Първоначално, когато прочетох наредбата, която не ми позволява да работя пряко, си казах „Добре, ще се справя някак. Сега поне ще ми остане време за всички административни неща и разработки, за които все не ми остава време". И така се прибрах вкъщи с лаптопа и няколко книги на професионална тематика, които отдавна се каня да преведа за практиката и още една камара документации. Казаха, че децата ще учат онлайн и аз реших, че докато те учат, аз ще работя, после ще можем да правим нещо заедно, за да мине по-леко времето, в което сме затворени вкъщи. Уви, реалноста е коренно различна!

Не знам как се справят по-големите, но при по-малките реално учат не децата, а родителите. Системата се оказа толкова неготова, че мина цяла седмица, в която цялото това обучение беше пълна пародия. Реално цяла седмица аз върша работата на учителя (а моята стои и чака, или я върша по нощите, когато всички спят). Цялата информация се пише във фейсбук групите на класа, защото цяла седмица не успяха да направят акаунти на всички деца в платформата, която беше обявена. Учителите пишат в групата – по математика, стр. 28, урок 25, БЕЛ стр..., урок... и с това приключват. Ако имаш въпроси питаш, но реално при децата в начален етап родителят става учител.

Нали разбирате колко трудно стават нещата, не защото не мога да озаптя собственото си дете, а защото всяка работа си има специфики и родителят и учителят имат отделни социални роли в очите на детето. Реално моят ден от 9 до15 ч. минава в това да преподавам уроци на първокласник и третокласник едновременно, които в момента, в който изляза от стаята, "излизат в междучасие". Отварям различни платформи, правя по сто регистрации в различни сайтове, към които са ни пуснали линк за допълнителна работа, или за танц, който трябва да замести часа по физическо. За ефективноста на цялото обучение тепърва ще говорим. Факт е, че никой не беше готов за цялата ситуация и всеки се опитва да се напасне, но има сектори, които могат да работят така и такива, които имитират дейност. 

Това в момента се случва със сектор "Образование". При цялото ми уважение, но длъжна ли съм в момента да оправдая учителските заплати за моя сметка, при положение, че имат достатъчно отпуска? Като родител нямам против децата да не учат сега, да бъде удължена учебната година. В крайна сметка това е ситуация, в която всички трябва да сме солидарни. И аз не искам да почивам сега, още повече, че моята отпуска е неплатена и свързана с много загуби, които няма кой да ми покрие. Така че по-добре да спрем този фарс на обучение, който съм сигурна, че всеки разумен учител не подкрепя.

(авторката на това писмо пожела да остане анонимна)

COVID-19. Извънредните мерки наложиха извънредно различно ежедневие за всички. Споделете какво се случва при вас. Историите ви ще споделим според вашето желание – анонимно или с име. 

Пишете ни в месинджър или по мейл:
Каква е ситуацията при вас?
Как минава денят ви?
Как се справяте?
Кое ви спасява физически и емоционално? 

Още по темата

  • Бъдете здрави и търпеливи! И това ще мине!

    Здравейте, аз съм Ива – майка на три деца. Двама ученици на 9 и 7 години и син на година и половина. Реших да се включа в инициативана на Дневникът на мама и татко и да...

  • Летни вирусни инфекции

    Пикът на ентеровирусните инфекции е през лятото и есента. Симптомите им наподобяват тези на грипа и COVID-19. Какви са те и опасни ли са за децата?

  • Сезонен вирус или COVID-19?

    Можете ли да разграничите сезонните вируси от COVID-19? Откъде най-често идват заразените случаи в практиката на д-р Гочева? Опасни ли са детските градини, кой плаща за...

  • Мерки за по-добро здраве и по-добре функционираща имунната система

    Някои елементарни, но в същото време ефикасни мерки за по-добро здраве и по-добре функционираща имунната система

  • Как да поддържаме носната лигавица при COVID19

    Лигавиците на дихателния и храносмилателния тракт са първата бариера срещу микробите. Затова и първото условие детето ни да е здраво, е да поддържаме в добро и...

  • Пране по време на пандемия

    Една от особеностите на SARS-CoV-2 е, че за разлика от повечето вируси, неговата обвивка не е белтъчна, а липидна, т.е. мастна. Това прави миещите и перилните препарати...

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Създайте профил с възрастта на вашето дете. Това е първата стъпка, за да получавате текстовете, които подготвяме за вас, точно когато са ви нужни.  

Създаване на профил

Харесай ни във Facebook