Затруднения с числа и математически операции – дискалкулия
http://www.bdadyslexia.org.uk/dyslexic/dyscalculia
Министерството на образованието във Великобритания определя дискалкулията като: "Състояние, което засяга способността за придобиването и развиването на математически умения. Децата с дискалкулия могат да се затрудняват да разбират прости концепции свързани с числата, да им липсва интуитивно разбиране за връзката между числа и количества, както и да се затрудняват с математическите операции. Дори когато стигнат до верен отговор или приложат правилно даден метод, това може да се случи механично или да демонстрират липса на увереност."
Дискалкулията е като дислексията, само че по отношение на числата
Но за разлика от дислексията, за дискалкулията се знае малко що се отнася до разпространението, причините и начините за справяне с нея. Съвременните схващания са, че това е вродено състояние причинено от абнормално функциониране на специфична зона на мозъка. Хората с дискалкулия изпитват големи затруднения дори по отношение на основните аспекти свързани с цифрите и смятането.
Децата с дискалкулия са особено застрашени от емоционални сътресения, когато учителите следват интерактивен метод на работа с целия клас. Изискването към децата да отговарят публично на привидно прости математически въпроси и задачи неминуемо ще доведе до тяхното притеснение и фрустрация.