Меню

9 месеца

Хранене

Възраст: 9 месеца

Нужда от повече протеини

Млечните хранения...

от Христина Янева-Хедра

Приемът на твърди храни при повечето деца продължава да се увеличава с порастването – а количеството мляко, от което имат нужда, намалява пропорционално. Ако кърмите, вследствие на намаленото количество мляко може с изненада да установите, че напълно е изчезнало усещането за рефлекса на потичане и не винаги можете да разберете дали детето наистина нещо гълта. Освен това, вашето порастващо детенце суче във все по-акробатичен стил, който на моменти прераства буквално в агресия към гърдата. В този период започват да се появяват някои дразнещи навици като склонността на детето да чопли бенки или да си играе с другото зърно по време на кърмене. Важно е да му предлагате алтернатива – напр. да си държи нещо в ръчичката, докато суче, или да покривате неизползваната в момента гърда, за да обезкуражавате играта с нея.

При бебетата, които се хранят с шише, обичайно вече са заместени  2 или 3 хранения. Независимо от това, в моменти, в които детето не се чувства добре или апетитът му е нарушен покрай боледуване или никнене на зъбки, може да има дни, в които да се връща отново към млякото и да яде само минимални количества твърда храна. Разумно е да започне постепенно отвикване от шишето с мляко през нощта.

Хранене

В периода до 1 годинка е важно да предлагате повече протеини (белтъчини). Те помагат на детето да расте. Добре е да се предлагат при обедното хранене. Протеини има в месото и бобовите (белена червена леща, белен нахут и др). 

Ако детето ви често има запек, включвайте в менюто му по-често храни, съдържащи повече влакнини (фибри). Те представляват несмилаемата част от храната с растителен произход. Липсата им може да предизвика нарушен дисбаланс на чревната флора и съответно запек, натрупване на токсични вещества от недобре преработената храна и др. Има два основни вида диетични фибри – разтворими и неразтворими. Неразтворимите са тези, които улесняват отвеждането на отпадните продукти от червата, подпомагат храносмилането и преминават през червата и стомаха по-бързо. 

Източници на неразтворими влакнини: пълнозърнеста пшеница, пълнозърнести пшенични трици, ядки (ако предлагате ядки трябва да са смлени, под формата на масла или други детски храни), ечемик, кафяв ориз, булгур, тиквички, целина, броколи, зеле, домати, моркови, краставици, зелен боб, тъмно-зеленолистни зеленчуци, кореноплодните зеленчуци. Прочетете

Обратно към начална страница - "9 месеца".

Още по темата

  • Белтъчини

    Белтъчините (протеините) имат особено голямо значение за растящия детски организъм. Те имат висока биологична стойност, която идва от аминокиселинния им състав и степента...

Харесай ни във Facebook