Меню

Затруднено писане – дисграфия

Затруднено писане – дисграфия

Дисграфията буквално означава затруднено писане. Има няколко различни типа дисграфия. Някои хора с дисграфия имат почерк, който е нечетлив и включва неправилно или непостоянно формиране на буквите. Други пишат четливо, но много бавно или малко. Често хората с дисграфия преминават към печатно писане и тогава писането им е смесица от главни и малки букви. При всички случаи на дисграфия, писането изисква влагането на прекомерни енергия и време, както и голяма издръжливост.

Дисграфията пречи на детето да изрази идеите си писмено. Писмената реч изисква ученикът да синхронизира множество ментални функции: самоорганизация, памет, внимание, моторни умения и различни аспекти на езиковите си способности. Автоматизираното и вярно писане на ръка поставя основата за справянето с тази сложна задача. За ученикът с дисграфия е сложно да запомни къде трябва да сложи молива, за да започне изписването на буквата, и как да я формира и така забравя какво е искал да изрази, пишейки. Дисграфията може да доведе до ниска продуктивност в класната стая, недовършване на домашните задачи и трудности с концентрацията и вниманието.   

Емоционалните проблеми, които произтичат от дисграфията често влошават нещата. В ранна училищна възраст тези ученици излизат по-късно в почивка, защото трябва да довършат преписването от дъската и често се прибират с множество недовършени в клас задачи, които трябва да довършат вкъщи. Когато бъдат помолени да направят отново или да писмените си задачи, вторият опит не е по-добър от първия. Тъй като често тези деца се справят добре с четенето, неуспехите им в писането се приписват на мързеливост и небрежност. Произтичащите от това гняв и фрустрация могат да попречат на тези деца да реализират истинския си потенциал.

Още по темата

Публикации

 

Какви обувки да опаковате за лагера на детето? Подсказваме веднага!

платена публикация

Харесай ни във Facebook