Меню

Нарушен баланс на мастните киселини

Нарушен баланс на мастните киселини

Норвежко рибено масло

 

Норвежко рибено масло – сироп с лимонов вкус

Норвежко рибено масло омега-3 е най-проучваното рибено масло в света. Изключителният стандарт за качество и чистота, налаган в страна, където дори контролните органи подлежат на контрол, го прави подходящо за деца, както и за възрастни.

Описание

Препоръчителната дневна доза е 1 чаена лъжица (5 ml)
Хранителната стйност на една доза (5 ml) от продукта е следната:
Енергия 170 kJ/41 kcal
Белтъчини 0 g
Въглехидрати 0 g
Мазнини 4,6 g
Наситени мастни киселини 1,2 g
Мононенаситени мастни киселини 1,2 g
Полиненаситени мастни киселини 2,2 g
Омега-3 мастни киселини
EPA* 765 mg
DHA* 480 mg
* като триглицериди

Състав: рибено масло, лимонов аромат, антиоксидант (естествени токофероли).
В една бутилка се съдържа 240 ml рибено масло, което съответства на 48 дози, т.е. една бутилка осигурява рибено масло за 48 дни.
В дневната доза от 5 ml се съдържат EPA и DHA в количества по-високи, отколкото в дневните дози на повечето подобни продукти на българския пазар.
Продуктът трябва да се съхранява на температура до 25º С, а след отварянето си в хладилник. Ако се съхранява в хладилник, е възможно рибеното масло да помътнее. Това не повлиява качеството на продукта.

 

Норвежко рибено масло – високо концентрирано

Норвежко рибено масло високо концентрирано е внимателно подбрано, висококачествено, студенопресовано, извлечено от риба, обитаваща дълбоките студени води на Атлантическия и Тихия океан. Използват се риби от най-ниските нива в хранителната верига, при които естествено съдържащите се в рибата замърсители са възможно най-малко. Най-категоричната гарнция за качеството му, обаче, е произходът му от Норвегия – страна доказала способността си да упражнява ефективен и безпристрастен контрол.

Описание

За разлика от повечето рибени масла, които съдържат омега-3 мастни киселини в значително по-ниски концентрации (18% EPA и 12% DHA), Норвежко рибено масло високо концентрирано съдържа EPA и DHA в концентрации съответно 33-35% и 22-25%.

Препоръчителна дневна доза е 2 капсули дневно.
Хранителната стойност за дневна доза от 1 капсула е следната:
Хранителна стойност за 1 капсула:
Рибено масло: 1000 mg
Полиненаситени мастни киселини: 730 mg
EPA : 310 mg
DHA: 205 mg

Състав: омега-3-етил естери, желатин, овлажнител (глицерол), вода, антиоксидант (смесени натурални токофероли).
Продуктът съдържа 120 меки желатинови капсули, които са достатъчни за 2-месечен курс.
Този продукт не е подходящ за деца.
Трябва да се съхранява на сухо и хладно място до 25º С, далеч от пряка слънчева светлина.

и вземи 10% отстъпка с промо-код ДНЕВНИКЪТ

Кодът ще бъде активен до 17.06. включително. Кодът е на кирилица и не разпонава малки и главни букви. Носи 10 % отстъпка на двете форми Норвежко Рибено Масло, без значение от броя на поръчаните опаковки и без значение от комбинацията им.

Вносител: Хомеостаза

 

 

е-поща: contact@homeostaza.bg
Тел.: +359 887 931 515
www.homeostaza.bg

Цитат от книгата "Здраве от природата за най-малките"

В Първа глава подробно разгледахме ролята на различните хранителни мазнини за здравето. По-точно се спряхме на полезните ефекти на т.нар. полиненаситени мазнини, които са два основни вида мастни киселини: омега-3 и омега-6. Основната мастна киселина омега-6 в храната е линоловата киселина, която се съдържа в изобилие в растителните масла: конопено, тиквено, слънчогледово, шафраново, сусамово, царевично, орехово и соево. Основните мастни киселини от вида омега-3 са алфа-линоленова киселина (намира се в растителни източници, например ленено масло), ейкозапентаенова киселина (ЕПК, англ. EPA) и докосахексаенова киселина (ДХК, англ. DHA), които се съдържат предимно в мазните риби. Линоловата, алфа-линоленовата, ейкозапентаеновата и докосахексаеновата киселина често се обединяват под названието незаменими (есенциални) мастни киселини (НМК).

Както омега-3, така и омега-6 играят важна роля за здравето, макар че имат общо взето противоположно действие. Изводът е, че от съществено значение е съотношението им в организма. Някои учени смятат, че идеалното съотношение между мастните киселини омега-3 и омега-6 в храната е 1:1. Вижда се обаче, че много деца страдат от недостиг на НМК - и по-конкретно на омега-3 (в сравнение с омега-6), което може да има сериозни последствия за здравето им.

 

Страда ли детето ви от недостиг на омега-3?

Освен обучителни и поведенчески проблеми, като дислексия и хиперактивност, дефицитът на омега-3 се проявява и с други симптоми. Целта на този въпросник е да ви помогне да прецените дали детето ви страда от недостиг на този вид НМК. 
 

Какви проблеми се свързват с недостига на омега-3 мастни киселини?

Една от основните функции на омега-3 мастни киселини е свързана със структурата и работата на мозъка. Смята се, че докосахексаеновата киселина има голямо значение за изграждането на мозъка в майчината утроба, както и за растежа и развитието му след раждането. Ейкозапентаеновата киселина също е важна и изглежда, играе роля в ежедневната работа на мозъка.

Дефицитът на омега-3 мастни киселини може да се прояви по най-различни начини, включително дислексия (вж. Втора част, Дислексия и диспраксия) и дефицит на вниманието (пак там, Дефицит на вниманието и хиперактивност). В дългосрочен план недостигът на омега-3 мастни киселини може да доведе до възпаления (например артрит) и повишен риск от сърдечносъдови проблеми, като сърдечни заболявания и инсулт.

 

Какво предизвиква нарушаване на баланса на незаменимите мастни киселини?

Дисбалансът на незаменими мастни киселини изглежда сравнително ново явление, което може би отразява промените в производството на храните, методите за отглеждане на животните и начините на хранене. През последния половин век станахме свидетели на бум в употребата на частично хидрогенирани мазнини и трансмастни киселини в преработените храни (вж. Първа глава). Те не само са нездравословни сами по себе си, но и явно пречат на организма да усвои полезните НМК.

Широко разпространените начини за отглеждане на животни в наши дни също не спомагат за приема на НМК. Дивите животни и тези, които се хранят с трева, са богати на омега-3, но в месото на интензивно отглежданите и хранените със зърно се съдържат много по-малко омега-3 и повече омега-6 мастни киселини. Рибите от рибните ферми също имат по-малко омега-3 от живеещите в естествени условия.

Друга постепенна, но сериозна промяна в начина ни на хранене през последните десетилетия е намаляването на консумацията на храни, богати на омега-3 (като мазни риби например), и значителното повишаване на храните с високо съдържание на омега-6 (включително бързи и силно преработени продукти). Важен фактор за баланса на НМК в детския организъм е и храненето в най-ранна кърмаческа възраст. Майчиното мляко е богато на омега-3 мастни киселини, за разлика от адаптираното. Понякога проблемите са заложени още вътреутробно, ако например майката приема прекалено малко омега-3 мастни киселини по време на бременността (за повече информация вж. Пета и Шеста глава).


Проверете с ВЪПРОСНИКА Страда ли детето ви от недостниг на омега-3?

 

Препоръчваме ви книгата на д-р Джон Брифа "Здраве от природата за най-малките", от която поискахме тези цитати. 

За повече информация посетете и нашите рубрики Основни храни и Основни хранителни вещества.

Още по темата

Още от ИК "Хермес"

Публикации

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Искате да получавате възрастов бюлетин?

Създайте профил с възрастта на вашето дете. Това е първата стъпка, за да получавате текстовете, които подготвяме за вас, точно когато са ви нужни.  

Създаване на профил

Харесай ни във Facebook